De Administratie

De ene persoon vindt werkzaamheden met betrekking tot de administratie leuk, de ander heeft er een hekel aan. Maar of we administratief werk nu leuk vinden of niet, iedere ondernemer zal een administratie moeten hebben over de gang van zaken in het bedrijf.

Onder de administratie wordt verstaan een inkoop- en verkoopboek, de bankrekening(en) en het kasboek met de daarbij behorende facturen, nota’s en bonnen. En alle aantekeningen en notities die hierop betrekking hebben.

Het is het meest wenselijk wanneer er voor alle bedrijfsposten, zowel de opbrengsten als de kosten, één bankrekening wordt gebruikt. De privé gegevens kunt u het beste over een afzonderlijke privé bankrekening laten lopen. Het is het handigst wanneer de facturen, de nota’s, op volgorde van betaling worden ingeleverd. Natuurlijk mag u zelf, met gebruikmaking van een administratiepakket, de administratie inboeken en coderen. Dit levert namelijk een besparing aan kosten op. Maar wanneer u dat liever niet zelf doet, neem ik u dat graag uit handen.

Hoewel het lastig is om prijzen te noemen, immers het ene bedrijf heeft een uitgebreidere administratie met meer mutaties dan het andere, wil ik toch een indicatie geven. Het door mij verwerken van uw administratie, het inboeken en coderen, zal op jaarbasis ca. € 315 bedragen. Wanneer uw bedrijf weinig mutaties heeft, zal dit bedrag lager uitkomen.